Lentokentillä on ruuhkaa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet Yle, HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.06.2022

Lentoliikenne lisääntyy taas koko maailmassa. Monet ihmiset haluavat matkustaa, kun koronapandemia alkaa olla ohi.

Monilla lentokentillä on kova pula työntekijöistä. Korona-aikana monien lentokenttien työntekijät menettivät työnsä tai irtisanoutuivat. Uusia työntekijöitä on vaikea löytää. Tämä aiheuttaa pahoja ruuhkia ja viivästyksiä.

Pahoja viivästyksiä on ollut monilla kentillä. Suomessa Helsinki-Vantaan lentokentällä piti odotella viime viikonloppuna turvatarkastuksessa tunnin ajan. Turvatarkastuksessa oli liian vähän työntekijöitä.

Helsinki-Vantaalla oli harvinaisen vilkasta, koska Suomessa alkoivat koulujen kesälomat viikko sitten. Maanantaina Helsinki-Vantaan ruuhkat olivat kuitenkin jo helpottuneet.

Euroopan lentokentillä pahimmat ruuhkat ovat Tukholman Arlandassa ja Irlannissa Dublinin lentoasemalla. Tukholmassa ja Dublinissa matkustajat joutuvat jonottamaan lennolle pääsyä jopa usean tunnin ajan. Monet ovat myöhästyneet lennolta. Molemmilta lentokentiltä puuttuu jopa satoja työntekijöitä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste