Kuuba uusii talouttaan

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.03.2021

Kuuba sallii yksityisen omistamisen. Uudistus on historiallinen.

Kuuba sallii yksityisen omistuksen melkein kaikilla aloilla. Uudistuksesta ilmoitettiin virallisesti kommunistisen puolueen sanomalehdessä.

Kuuban työministeri Marta Elena Feiton sanoo, että Kuuban on pakko tehdä uudistuksia. Koronapandemia on aiheuttanut niin suurta vahinkoa Kuuballe.

Kuuba on kommunistinen saarivaltio Karibialla. Se sijaitsee lähellä Yhdysvaltojen rannikkoa. Kuubasta on Miamiin matkaa 500 kilometriä. Kommunistinen puolue on johtanut Kuubaa vuodesta 1959 lähtien.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

2 kommenttia artikkeliin ”Kuuba uusii talouttaan”

  1. 1)Uudistuksesta ilmoitettiin virallisesti kommunistisen puolueen

    2)Koronapandemia on aiheuttanut niin suurta vahinkoa Kuuballe.

    3)Kuubasta on Miamiin matkaa 500 kilometriä.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste