Kuningatar Elisabet on hallinnut pitkään. Hänestä tuli kuningatar 6.2.1952. Elisabetin isä Yrjö VI kuoli silloin. Elisabet oli 25-vuotias, kun hänestä tuli Britannian hallitsija.
Kuningatar Elisabet on ollut vallassa pitempään kuin kukaan toinen Britannian hallitsija. Koko maailmasta ei löydy montaa kuninkaallista, joka olisi ollut vallassa kauemmin kuin Elisabet.
Kuningatar Elisabet on Britannian kuningasperheen suosituin jäsen. Elisabetin vanhin poika Charles on Britannian seuraava kuningas. Elisabet toivoo, että Charlesin puolisosta Camillasta tulee uusi kuningatar. Charles on 73-vuotias ja Camilla 74-vuotias.
Kuningatar Elisabetin juhlavuotta vietetään Britanniassa koko vuosi. Juhlallisuudet järjestetään kuitenkin erityisesti kesäkuussa.
