Korona on lisännyt lasten köyhyyttä

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.10.2020

Miljoonat perheet ja lapset ovat köyhtyneet koronapandemian takia. Näin kertoo Pelastakaa lapset ry:n uusi kansainvälinen selvitys.

Selvityksen mukaan yli miljardi lasta kärsi köyhyydestä jo ennen koronapandemiaa. Heillä oli puutetta ruuasta, koulutuksesta ja kunnon asunnoista. Koronapandemian takia tilanne on vain huonontunut.

Esimerkiksi Suomessa köyhät perheet saavat tukia. Mutta monilla köyhillä mailla ei ole varaa tällaisiin tukiin. Pelastakaa lapset ehdottaa, että kaikkialla maailmassa otetaan käyttöön lapsilisät. Niiden avulla lasten ja perheiden köyhyys vähenisi.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste