Kiinan maanjäristyksessä paljon uhreja

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.08.2014

Maanjäristyksessä Kiinassa on kuollut ainakin 600 ihmistä.

Maanjäristys sattui Yunnanin maakunnassa Kiinassa. Loukkaantuneita on yli 2 000. Pelastustyöntekijöiden mukaan kaikkia kuolleita ei löydetä koskaan.

Kaikkiaan 12 000 rakennusta sortui järistyksen voimasta. Maanjäristys iski 6,1 magnitudin voimalla. Se tuhosi tai vaurioitti yli 80 000 kotia.

Maanjäristys sattui toissa sunnuntaina Yunnanin maakunnassa.

Maajäristysalueella on 18 000 vapaaehtoista pelastustyöntekijää.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste