Keski-Euroopassa suuria tulvia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 02.06.2016

Saksassa ja Ranskassa on kovia tulvia. Useita ihmisiä on kuollut.

Keski-Euroopassa tulvii. Rankkasateista johtuvat tulvat ovat surmanneet ainakin 18 ihmistä. Uhreista suurin osa on kuollut Saksassa.

Saksan eteläosiin on julistettu hätätila. Tulva on katkaisussut Etelä-Saksassa Baijerin osavaltiossa teitä. Tulvat ovat myös vaurioittaneet rakennuksia.

Tulvat koettelevat myös Itävaltaa ja Ranskan keskiosia. Ranskan pääkaupungissa Pariisissa on jouduttu sulkemaan katuja. Pariisin halki kulkeva Seine-joki on tulvinut kaduille.

Sääennusteiden mukaan Keski-Eurooppaan on luvassa kovia sateita. Tulvat eivät siis hellitä lähipäivinä. Meteorologien mukaan vedenpinta voi nousta tulva-alueilla vielä usean päivän ajan.

(Muokattu 6.6.2016.)

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)