Kanariansaarten asukkaat ovat väsyneitä turisteihin

Teksti: Selkosanomat, lähteet HBL, TT
Kuva: Lehtikuva / Roni Rekomaa
Uutinen julkaistu: 14.05.2024

Kanariansaarilla käy joka vuosi 15 miljoonaa matkailijaa. Osa saarten asukkaista on huolestunut siitä, että liiallinen matkailu pilaa saarten luonnon.

Kanariansaarilla asuvat ihmiset vastustavat turismia mielenosoituksissa. Kanarialla on monissa paikoissa myös graffiteja, joissa lukee: Turistit – menkää kotiin!

Vuonna 2023 Kanariansaarilla kävi 14 miljoonaa turistia. Myös ympäristöjärjestöt Greenpeace ja WWF ovat sitä mieltä, että turisteja on liikaa.

Turistien suuri määrä lisää jätteitä ja vedenkulutusta. Turismi myös kuluttaa luontoa.

Kanariansaaret kuuluvat Espanjalle. Saaret sijaitsevat lähellä Afrikan rannikkoa.

2 kommenttia artikkeliin ”Kanariansaarten asukkaat ovat väsyneitä turisteihin”

  1. Uskon, että monien turistien tuoma voitto kattaa täysin ympäristöasioihin liittyvät kustannukset. Ja ympäristöaktivistit näkevät ongelman hyvin usein vain yhdeltä puolelta.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)