Kanariansaarilla asuvat ihmiset vastustavat turismia mielenosoituksissa. Kanarialla on monissa paikoissa myös graffiteja, joissa lukee: Turistit – menkää kotiin!
Vuonna 2023 Kanariansaarilla kävi 14 miljoonaa turistia. Myös ympäristöjärjestöt Greenpeace ja WWF ovat sitä mieltä, että turisteja on liikaa.
Turistien suuri määrä lisää jätteitä ja vedenkulutusta. Turismi myös kuluttaa luontoa.
Kanariansaaret kuuluvat Espanjalle. Saaret sijaitsevat lähellä Afrikan rannikkoa.

Puhdas luonto on tärkeää, mutta turistit tuovat rahaa Kanariansaarille
Uskon, että monien turistien tuoma voitto kattaa täysin ympäristöasioihin liittyvät kustannukset. Ja ympäristöaktivistit näkevät ongelman hyvin usein vain yhdeltä puolelta.