Kaksi ihmistä kuoli joulutorilla Ranskassa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.12.2018

Kaksi ihmistä kuoli, kun mies ampui väkijoukkoon Strasbourgissa Ranskassa. Ampuminen tapahtui tiistai-iltana. Poliisi haavoitti ampujaa, mutta tämä pääsi pakoon.

Mies ampui ihmisiä kohti Strasbourgin kaupungin joulutorin lähellä. Kaksi ihmistä kuoli ja 13 haavoittui. Kuolleiden määrä saattaa nousta, koska osa haavoittui vakavasti. Kyseessä saattaa olla terrori-isku, mutta varmuutta siitä ei ole.

Poliisi on tunnistanut ampujan. Hän on 29-vuotias mies, joka on tehnyt rikoksia aiemminkin. Hän on ollut vankilassa varkauksien takia.

Mies pakeni ampumapaikalta taksilla. Taksinkuljettaja kertoi poliisille, että mies oli haavoittunut. Poliisi löysi miehen asunnosta kranaatteja.

Sadat poliisit etsivät ampujaa Ranskassa. Tarkastukset rajoilla ovat tiukentuneet. Strasbourg sijaitse Ranskan pohjoisosassa lähellä Saksan rajaa. Poliisit ovat tiukentaneet joulutorien valvontaa Ranskassa.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Kaksi ihmistä kuoli joulutorilla Ranskassa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste