Joulupukkien kesäjuhla Tanskassa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.07.2016

Maailman joulupukit kokoontuivat tällä viikolla Kööpenhaminassa.

Maailman joulupukkien kokous järjestettiin jo 59. kerran Kööpenhaminassa Tanskassa. Joulupukit keskustelivat kokouksessa työasioista, kertoo Keskisuomalaisen juttu.

Englannissa ja Yhdysvalloissa joulupukit tuovat lahjat savupiipun kautta. Siksi englantilaiset joulupukit keskustelevat siitä, kuinka nokisia ja ahtaita savupiiput ovat.

Entä miksi joulupukit kokoontuvat keskellä kesää?

– Joulukuussa meillä on hirveä kiire. Heinäkuussa meillä on vapaata. Voimme kokoontua ja pitää hauskaa, kertoo tanskalainen joulupukki Jan Siegersted Keskisuomalaisessa.

Lähde Keskisuomalainen

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste