Javier Milei valittiin Argentiinan presidentiksi

Teksti: Selkosanomat, lähteet Yle, DN
Kuva: Lehtikuva / AFP / Luis Robayo
Uutinen julkaistu: 11.12.2023

Javier Milei haluaa muutoksia Argentiinaan. Milei vaatii, että valtio rahoittaa ainoastaan poliisin, puolustusvoimien ja oikeuslaitoksen toiminnan.

Javier Milei on valittu Argentiinan presidentiksi. Milei on äärioikeistolainen poliitikko. Hän voitti vaalit marraskuun lopussa selvästi.

Argentiina on Etelä-Amerikan toiseksi suurin maa. Argentiinalla on suuria talousongelmia ja maailman suurin ulkomaanvelka. Siellä on myös paljon köyhyyttä, ja hinnat ovat nousseet todella paljon.

Milei haluaa, että valtio rahoittaa ainoastaan poliisin, puolustusvoimien ja oikeuslaitoksen toiminnan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)