Japanissa on maailman korkein torni

Teksti: lähde HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.06.2012

Tokion tornista tuli heti nähtävyys.

Maailman korkein torni ja toiseksi korkein rakennelma ovat Japanissa. Japanin pääkaupungissa Tokiossa sijaitseva Tokyo Sky Tree avattiin toukokuussa. Televisio- ja näköalatornin korkeus on 634 metriä.

Tornin rakennustyöt viivästyivät viime vuoden maanjäristyksen takia. Teräsrunkoinen torni on suunniteltu kestämään koviakin järistyksiä. Uusi torni on myös Tokion uusin matkailunähtävyys. Pääsyliput torniin on loppuunmyyty jo kesän lopulle saakka.

Yksi kommentti artikkeliin ”Japanissa on maailman korkein torni”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)