Japanin väestö ikääntyy nopeasti

Teksti: PK
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.04.2013

Japanin väestö ikääntyy vauhdilla. Japanissa on paljon enemmän yli 64-vuotiaita vanhuksia kuin alle 15-vuotiaita nuoria.

Tokuko Saito istuu puistonpenkillä Japanin pääkaupungissa Tokiossa Sugamon ostosalueella.

– Tulen tänne kerran vuodessa ja käytän eläkkeeni ostoksiin, 77-vuotias nainen nauraa.

Saiton kaltaisia ihmisiä on Japanissa paljon. Japanin väestö ikääntyy voimakkaasti ja samalla syntyvyys laskee koko ajan. Yli 64-vuotiaita kansalaisia on paljon enemmän kuin alle 15-vuotiaita. Eläkeläisiä on enemmän kuin missään muualla maailmassa. Japanissa on nykyisin 128 miljoonaa asukasta.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste