Japanin väestö ikääntyy nopeasti

Teksti: PK
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.04.2013

Japanin väestö ikääntyy vauhdilla. Japanissa on paljon enemmän yli 64-vuotiaita vanhuksia kuin alle 15-vuotiaita nuoria.

Tokuko Saito istuu puistonpenkillä Japanin pääkaupungissa Tokiossa Sugamon ostosalueella.

– Tulen tänne kerran vuodessa ja käytän eläkkeeni ostoksiin, 77-vuotias nainen nauraa.

Saiton kaltaisia ihmisiä on Japanissa paljon. Japanin väestö ikääntyy voimakkaasti ja samalla syntyvyys laskee koko ajan. Yli 64-vuotiaita kansalaisia on paljon enemmän kuin alle 15-vuotiaita. Eläkeläisiä on enemmän kuin missään muualla maailmassa. Japanissa on nykyisin 128 miljoonaa asukasta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)