Islanti on maailman turvallisin ja rauhallisin maa. Islanti on ollut turvallisin maa jo 18 kertaa peräkkäin.
Taloustieteen ja rauhaninstituutti Institute for Economics and Peace teki listan kaikista maista ja arvioi niitä. Onko maassa levottomuuksia? Käytetäänkö maassa aseita?
Suomi on maailman 10. turvallisin maa. Tanska on myös yksi maailman turvallisimmista maista. Norjan ja Ruotsin sijoitus listalla on pudonnut.
Venäjä ja Ukraina ovat listalla turvattomimpia maita.
