Iran ampui alas matkustajakoneen vahingossa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.01.2020

Iranin johto myönsi viime viikonloppuna, että se ampui alas Ukraine Airlines -yhtiön matkustajakoneen.

Iranin armeijan sotilaat luulivat matkustajakonetta ohjukseksi. Iranin armeija ja johto pyysivät anteeksi uhrien omaisilta.

Sotilaat ampuivat koneen alas keskiviikkona 8. tammikuuta. Kaikki koneen 176 matkustajaa kuolivat. Heidän joukossaan oli muun muassa 82 iranilaista, 63 kanadalaista ja 10 ruotsalaista.

Tuhannet ihmiset ovat osoittaneet mieltään Teheranissa. Mielenosoittajat vaativat Iranin johdon eli maan korkeimman johtajan Ali Khamenein eroa.

Lähteet Yle, HS

Kuuntele juttu

2 kommenttia artikkeliin ”Iran ampui alas matkustajakoneen vahingossa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste