Irakissa pelätään sisällissotaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.11.2019

Irakissa mielenosoitukset ovat yltyneet rajuiksi. Turvallisuusjoukot surmaavat ihmisiä.

Irakin pääkaupungin Bagdadin levottomuudet ovat jatkuneet jo useita viikkoja. Jotkut pelkäävät, että Irak luisuu kohti sisällisotaa.

Irakin kansalaiset ovat tyytymättömiä maan hallitukseen ja korruptioon eli lahjontaan. Irakilaiset vaativat, että nykyinen hallinto eroaa ja maa saa uuden perustuslain.

Irakin johto ei taivu vaatimuksiin. Turvallisuusjoukot ovat surmanneet yli 280 ihmistä.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste