Intiassa suurin uskonnollinen juhla

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.02.2013

Intiassa on meneillään maailman suurin uskonnollinen juhla.

Intian Allahabadissa on meneillään maailman suurin uskonnollinen juhla. Yli 40 miljoonaa pyhiinvaeltajaa on saapunut Kumbh Mela -juhlaan. Pohjois-Intiassa sijaitsevassa Allahabadissa asuu 1,2 miljoonaa ihmistä. Kumb Melaa vietetään kaupungissa 12 vuoden välein, eli seuraavan kerran juhla on vuonna 2025.

Juhlinta alkoi tammikuun puolessavälissä ja jatkuu maaliskuulle. On arvoitu, että juhliin osallistuu 100 miljoonaa ihmistä. Pyhiinvaeltajat saapuvat Allahabadiin, jotta he voisivat kastautua kolme kertaa peräkkäin Gangesjoen pyhään veteen.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste