Ihmisiä kuoli ampumisissa Tanskassa ja Yhdysvalloissa

Teksti: Ella Airaksinen, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 06.07.2022

Tanskassa kuoli kolme ihmistä ampumisessa sunnuntaina 3. heinäkuuta. Myös Yhdysvalloissa oli ampuminen, jossa kuoli seitsemän ihmistä maanantaina 4. heinäkuuta.

Tanskan Kööpenhaminassa oli ampuminen viime sunnuntaina. 22-vuotias tanskalainen mies ampui ihmisiä kohti suositussa ostoskeskuksessa. Kolme ihmistä kuoli, ja neljä ihmistä sai vakavia vammoja. Kaksi kuolleista oli 17-vuotiaita nuoria.

Myös Yhdysvaltojen Chicagossa oli ampuminen. 21-vuotias mies ampui ihmisiä kohti itsenäisyyspäivän paraatissa 4. heinäkuuta. Seitsemän ihmistä kuoli, ja noin 25 ihmistä loukkaantui.

Poliisit ovat tutkineet ampumisia Tanskassa ja Yhdysvalloissa. He eivät kuitenkaan vielä tiedä tekojen motiiveja, eli miksi miehet ampuivat ihmisiä. Ampumiset eivät liity toisiinsa.

Paljon lainvalvojia ja autoja ampumispaikalla. Taustalla on Yhdysvaltojen lippu.
Yhdysvalloissa poliisit ja muut lainvalvojat kerääntyivät Chicagon Highland Parkiin, jossa 21-vuotias mies ampui ihmisiä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste