Tanskan Kööpenhaminassa oli ampuminen viime sunnuntaina. 22-vuotias tanskalainen mies ampui ihmisiä kohti suositussa ostoskeskuksessa. Kolme ihmistä kuoli, ja neljä ihmistä sai vakavia vammoja. Kaksi kuolleista oli 17-vuotiaita nuoria.
Myös Yhdysvaltojen Chicagossa oli ampuminen. 21-vuotias mies ampui ihmisiä kohti itsenäisyyspäivän paraatissa 4. heinäkuuta. Seitsemän ihmistä kuoli, ja noin 25 ihmistä loukkaantui.
Poliisit ovat tutkineet ampumisia Tanskassa ja Yhdysvalloissa. He eivät kuitenkaan vielä tiedä tekojen motiiveja, eli miksi miehet ampuivat ihmisiä. Ampumiset eivät liity toisiinsa.
