Hollanti kieltää kannabiskahvilat

Teksti: HJ
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.09.2012

Kannabista myydään Hollannissa lukuisissa kahviloissa esimerkiksi Amsterdamissa.

Hollanti lopettaa kannabiksen myynnin matkailijoille. Kannabista myydään Hollannissa lukuisissa kahviloissa esimerkiksi Amsterdamissa. Näitä erityisiä kannabiskahviloita kutsutaan nimellä coffee shop. Niissä myydään kannabistuotteiden lisäksi kahvia, teetä ja virvoitusjuomia. Coffee shopit eivät myy lainkaan alkoholia, esimerkiksi olutta. Tupakointi on myös kielletty.

Hollannin viranomaiset haluavat nyt kieltää kannabiksen myynnin muille kuin hollantilaisille. Kannabista myydään tulevaisuudessa vain kahviloitten rekisteröityneille asiakkaille. Asiakkaiden on todistettava, että he ovat Hollannin kansalaisia ja yli 18-vuotiaita.

Amsterdamissa on 223 virallista kannabiskahvilaa. Monet matkustavat Amsterdamiin näiden kahviloiden takia. Viranomaiset sanovat, että kielto vähentää rikollisuutta ja huumeturismia. Monet hollantilaiset ovat eri mieltä. He uskovat, että kielto vähentää matkailua ja lisää kannabiksen katukauppaa.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Hollanti kieltää kannabiskahvilat”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste