Georgiassa on suuria mielenosoituksia

Teksti: Selkosanomat, lähteet HBL, TT
Kuva: Lehtikuva / AFP /Vano Shlamov
Uutinen julkaistu: 15.05.2024

Georgiassa on laajoja mielenosoituksia. Tuhannet ihmiset vastustavat lakiehdotusta, joka uhkaa sananvapautta ja demokratiaa.

Tuhannet ihmiset vastustavat lakiehdotusta Georgiassa. Lakiehdotuksessa järjestöt voidaan nimetä ulkomaalaisiksi agenteiksi, jos niillä on yhteyksiä muihin maihin. Ehdotus muistuttaa lakia, joka on voimassa Venäjällä.

Vastustajat sanovat, että lakiehdotus uhkaa sananvapautta ja oikeutta perustaa yhdistyksiä. Georgialainen unelma -hallituspuolue tukee ehdotusta.

Georgian presidentti Salomé Zurabišvili vastustaa lakiehdotusta. Hänen mielestään se on vastoin kansan tahtoa. Presidentillä ei ole paljon valtaa Georgiassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)