Euroopassa puretaan koronarajoituksia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.03.2021

Monet Euroopan maat purkavat koronasulkujaan. Suomessa rajoitukset kiristyvät.

Koronaviruspandemia pahentuu Baltian maissa ja Pohjoismaissa. Myös Suomessa joudutaan kiristämään rajoituksia, koska koronaepidemia leviää nopeasti.

Monissa Euroopan maissa on ollut koko talven erittäin tiukkoja rajoituksia. Nyt näissä maissa päästään purkamaan rajoituksia. Britanniassa ihmisiä on rokotettu nopeaan tahtiin. Britanniassa on rokotettu yli 20 miljoonaa ihmistä. Britanniassa on 66 miljoonaa asukasta.

Kampaamot aukesivat

Belgiassa, Saksassa ja Britanniassa kaupat ja ravintolat ovat olleet pitkään kiinni. Ihmisten on täytynyt pysyä kotona. Belgiassa ja Saksassa kampaamot ja parturit avasivat ovensa maaliskuun alussa. Britanniassa kampaajalle pääsee jälleen huhtikuussa.

Saksan peruskouluissa palattiin lähiopetukseen helmikuun lopussa. Kouluissa täytyy käyttää kasvomaskia.

Britannian kouluissa lähiopetus alkoi jälleen 8. maaliskuuta. Huhtikuussa aukeavat kaupat, museot, kuntosalit ja pubien ulkoterassit. Pääministeri Boris Johnson lupaa, että juhannuksena voi olla melko vapaasti.

Lähde HS

Yksi kommentti artikkeliin ”Euroopassa puretaan koronarajoituksia”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)