EU kieltää uudet bensiiniautot

Teksti: Selkosanomat, lähde Euroopan parlamentti
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.03.2023

Euroopan unioni eli EU kieltää uudet bensiiniautot ja dieselautot vuonna 2035.

Vuoden 2035 jälkeen uusia bensiini- ja dieselautoja ei saa enää myydä Euroopassa. EU-parlamentti äänesti asiasta helmikuussa. Äänestys oli tasainen. 340 edustajaa halusi kieltää bensiini- ja dieselautot. 279 edustajaa halusi sallia ne.

Uudet autot eivät saa tuottaa hiilidioksidipäästöjä. Kaikkien autojen Euroopassa pitää olla hiilineutraaleja vuonna 2050 eli ne eivät saa päästää hiilidioksidia ilmakehään.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)