Espanjassa on poikkeustila

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.11.2020

Espanjassa on poikkeustila koronaviruksen takia.

Poikkeustila jatkuu ainakin puoli vuotta. Pääministeri Pedro Sánchez julisti Espanjaan poikkeustilan viime viikolla. Poikkeustila on voimassa ainakin ensi vuoden toukokuuhun saakka.

Rajoitusten tarkoituksena on saada koronan toinen aalto kuriin. Koronatartuntojen määrä on kasvanut jälleen Espanjassa syksyn aikana. Espanjassa on jo yli miljoona koronatartuntaa. Korona leviää voimakkaasti myös muissa Euroopan maissa.

Poikkeustilan aikana ihmiset eivät saa liikkua ulkona yöaikaan. Kasvomaskin käyttö julkisilla paikoilla on pakollista.

Lähteet Yle, IL

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste