Donald Trump lopetti Maailman terveysjärjestön rahoituksen

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.04.2020

Presidentti Donald Trump päätti viime viikolla, että Yhdysvallat lopettaa WHO:n rahoituksen. WHO on Maailman terveysjärjestö.

Donald Trumpin mielestä WHO eli Maailman terveysjärjestö on epäonnistunut koronaviruksen hoitamisessa. Yhdysvallat on WHO:n suurin rahoittaja. Päätös vaikeuttaa huomattavasti järjestön mahdollisuuksia hoitaa koronakriisiä.

Monet maailman maat ovat arvostelleet Trumpin päätöstä. Ulkoministeri Pekka Haavisto sanoo, että Suomi lisää tukeaan. USA:ssa on 785 000 tartuntaa. Koronavirukseen on kuollut yli 42 000 ihmistä.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste