Dmitri Medvedevin lausunto herättää kohua

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet Suomenmaa, IL, MTV3, Etelä-Suomen Sanomat
Kuva: Wikipedia
Uutinen julkaistu: 08.06.2022

Venäjän entinen presidentti Dmitri Medvedev julkaisi tiistaina viestin, joka aiheuttaa kohua. Viestissään Medvedev kertoo, että hän vihaa Venäjän vastustajia.

Dmitri Medvedev julkaisi viestipalvelu Telegramissa tiistaina vihaisen viestin. Medvedev kirjoitti viestissä muun muassa, että hän vihaa heitä ja tekee kaikkensa, jotta he katoaisivat maailmasta. Telegram on venäläinen pikaviestipalvelu.

Politiikan tutkijoiden mukaan Medvedev tarkoittaa syytöksillään ukrainalaisia ja ehkä myös länsimaita. Medvedev kirjoittaa säännöllisesti omalla Telegram-kanavallaan hyökkääviä viestejä, jotka koskevat Ukrainaa, EU:ta ja Yhdysvaltoja.

Dmitri Medvedev on Venäjän entinen presidentti ja pääministeri. Hän toimi Venäjän presidenttinä vuosina 2008–2012. Medevedev on nykyisin Venäjän turvallisuusneuvoston varapuheenjohtaja.

Dmitri Medvedin viestistä uutisoi länsimaissa ensimmäisenä brittilehti The Guardian.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste