Chavéz jatkaa Venezuelan johdossa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.10.2012

Hugo Chavéz voitti jälleen Venezuelan presidentinvaalit.

Hugo Chavéz voitti Venezuelan presidentinvaalit. Vaalit pidettiin sunnuntaina 7. lokakuuta, ja vaalikamppailu oli tiukka. Chavéz voitti vastaehdokkaansa Henrique Caprilesin melko niukasti. Presidentti Chavéz keräsi 54 prosenttia äänistä. Capriles 45 prosenttia.

Chavéz on johtanut Venezuelaa jo 14 vuoden ajan. Chavéz on vasemmistolainen presidentti. Hän on Kuuban Raúl Castron ohella ainoa Etelä-Amerikan sosialistinen johtaja. Venezuela köyhien olot ovat parantuneet Chavézin aikana. Rikollisuus ja lahjonta on kuitenkin kasvanut koko ajan Venezuelassa.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste