Castrot väistyvät Kuuban johdosta

Teksti: lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.02.2013

Castrojen valta saattaa päättyä vuonna 2018.

Raúl Castro ilmoitti viime viikonloppuna, että hän jää eläkkeelle vuonna 2018. Castro valittiin uudelleen Kuuban presidentiksi viiden vuoden ajaksi. Castron kausi päättyy vuonna 2018, hän on silloin 86-vuotias.

Castro on johtanut saarivaltiota vuodesta 2006 alkaen. Sitä ennen Kuubaa johti hänen veljensä Fidel Castro. Fidel johti Kuubaa peräti 47 vuotta. Castron mukaan Kuubassa eletään poikkeuksellisia aikoja, ja on aika siirtää hiljalleen valtaa uudelle sukupolvelle. Kuvassa Fidel Castro (vasemmalla) ja Raúl Castro.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste