Theresa May on epäonnistunut brexitin hoitamisessa. Britannian parlamentti ei ole hyväksynyt Mayn suunnitelmaa siitä, kuinka brexit hoidetaan. Brexit tarkoittaa Britannian eroa Euroopan unionista.
May ilmoitti erostaan viime perjantaina. Hän liikuttui kyyneliin puheensa lopuksi.
– Minulle on suuri kunnia, että olen saanut hoitaa pääministerin virkaa. Olen saanut palvella maata, jota rakastan, May sanoi.
Britannian EU-eron aikataulu ei ole selvillä. EU on antanut Britannialle lokakuun loppuun asti lisäaikaa. Helsingin yliopiston tutkija Timo Miettinen uskoo, että Britannian ero saattaa siirtyä ensi vuoteen.
Lähteet STT, Yle
