Britannia jatkaa rajoituksia

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.05.2020

Britannia jatkaa rajoituksia kesäkuun alkuun asti. Mutta yksi asia muuttuu keskiviikkona. Silloin britit saavat liikkua ulkona. Kahden metrin turvaväliä pitää noudattaa.

Britannian hallitus käytti aiemmin iskulausetta: ”Pysy kotona.” Nyt pääministeri Boris Johnson tiivistää ohjeet iskulauseeseen: ”Pysy valppaana.”

Keskiviikosta lähtien britit saavat siis ulkoilla. Mutta Johnson toivoo silti, että britit pysyvät mahdollisimman paljon kotona.

Johnson kertoi sunnuntaina, mitä rajoituksille tapahtuu Britanniassa lähiaikoina. Johnson sanoi, että suurin osa rajoituksista on voimassa kesäkuun alkuun asti.

Britanniassa on kuollut jo yli 30 000 ihmistä tautiin, jonka koronavirus aiheuttaa. Siksi rajoituksia pidetään yhä yllä. Britannian koulut ja kaupat avautuvat kesäkuun alussa, jos tilanne ei pahene.

Joitakin rajoituksia lopetetaan ehkä heinäkuun alussa. Silloin ehkä ravintolat ja brittiläiset pubit avautuvat jälleen.

Lähteet: STT, Helsingin Sanomat

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste