Aung San Suu Kyi pääsi parlamenttiin

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.04.2012

Suu Kyi sai Nobelin rauhanpalkinnon 1991.

Myanmarin eli entisen Burman vapaustaistelija Aung San Suu Kyi pääsee maan parlamenttiin eli eduskuntaan. Hän voitti paikan lisävaaleissa.

Aung San Suu Kyi on taistellut Myanmarissa demokratian puolesta. Hän on myös viettänyt vuosikausia kotiarestissa eli käytännössä vankina.

Suu Kyi vapautui vuonna 2010. Suu Kyi sai Nobelin rauhanpalkinnon 1991, mutta häntä ei päästetty vastaanottamaan sitä henkilökohtaisesti. Myanmar on diktatuuri, jota johtaa sotilasjuntta.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste