Afrikasta löytyi suuri timantti

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 01.12.2015

Botswanasta Lucara Diamondin kaivoksesta löytyi marraskuussa valtava timantti.

Löydös on kaikkien aikojen toiseksi suurin. Timantti on tennispallon kokoinen. Lucara Diamondin toimitusjohtajan William Lambin mukaan  timantin arvo on lähes 60 miljoonaa euroa.

– En kertonut löydöstä edes vaimolleni, Lamb sanoo.

Maailman kaikkien aikojen suurin löydetty timantti on Cullinan. Cullinan löydettiin vuonna 1905. Se pilkottiin pienempiin palasiin. Kaksi timantin palasta kuuluu Britannian kruununjalokiviin.

Lähteet Taloussanomat, HS

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste