Egyptistä on löytynyt peräti 2 4 400 vuotta vanha hauta. Hautalöydös tehtiin Gizan pyramidien lähellä Kairossa. Ensimmäiset hautalöydökset alueella tehtiin vuonna 1842.
Hauta on niin sanotun Egyptin vanhan valtakunnan ajalta. Arkeologit ovat hyvin kiinnostuneita hautakammion maalauksista. Seinämaalaukset ovat harvinaisia ja harvinaisen hyvin säilyneitä.
hauta rakennettiin Hathor-jumalattaren papittarelle. Papittaren nimi oli Hetpet.
Lähde BBC
