Von Wrightin veljekset isossa näyttelyssä

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Kansallisgalleria
Uutinen julkaistu: 07.12.2017

Ateneumin taidemuseo Helsingissä esittelee von Wrightin veljesten taidetta.

Veljekset Magnus, Wilhelm ja Ferdinand von Wright olivat tunnettuja taidemaalareita. He maalasivat muotokuvia, maisemia ja lintuja. Heidän maalauksensa ovat yksityiskohtaisia, melkein kuin valokuvia.

Veljekset olivat taitavia metsästäjiä. He maalasivat usein lintuja, joita he olivat metsästäneet.

Näyttely on Ateneumissa 25.2.2018 asti. Sen jälkeen näyttely siirtyy Kuopion taidemuseoon ja Tikanojan taidekotiin Vaasaan. Näyttely on osa Suomen 100-vuotisjuhlaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste