Vampyyreja Tampereella

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Museokeskus Vapriikki
Uutinen julkaistu: 14.03.2019

Tampereella on iso näyttely, joka kertoo Draculasta ja muista vampyyreista.

Kirjailija Bram Stoker kirjoitti kuuluisimman vampyyrikirjan kreivi Draculasta jo 1800-luvun lopulla.

Draculan esikuva oli oikea julma ruhtinas Vlad Seivästäjä, joka eli 1400-luvulla Romaniassa.

Vampyyrit ovat suosittuja myös nykyään. Näistä verenimijöistä tehdään paljon uusia kirjoja, elokuvia ja tv-sarjoja.

Museokeskus Vapriikki päätti selvittää, miksi vampyyrit ovat suosittuja. Näyttely kestää elokuuhun asti. Mene, jos uskallat!

Lisätietoja löydät verkosta osoitteesta vapriikki.fi

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste