Uusi selkokirjakummi on Merete Mazzarella

Teksti: Anni Reilä
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.10.2021

Uusi selkokirjakummi on valittu. Hän on kirjailija Merete Mazzarella.

Mazzarella on tunnettu suomenruotsalainen kirjailija. Hän kirjoittaa ruotsin kielellä. Hän on kirjoittanut esimerkiksi kirjat Syksystä syksyyn ja Elämän tarkoitus. Mazzarellan kirjoja on käännetty myös suomeksi.

Koska Mazzarella valittiin selkokirjakummiksi, jokin hänen kirjansa mukautetaan selkokielelle. Myöhemmin selviää, mikä kirja mukautetaan. Se ilmestyy selkoruotsiksi ja selkosuomeksi vuonna 2023.

Selkokirjakummin valitsee selkokirjatyöryhmä. Kummi valitaan joka toinen vuosi. Edellinen selkokirjakummi oli Enni Mustonen. Tuija Takala mukautti selkokielelle Mustosen Paimentyttö-kirjan. Se julkaistiin tänä syksynä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)