Tyhjiölle monta Jussia

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.03.2019

Tyhjiö oli viime vuoden paras suomalainen elokuva. Se sai yhteensä neljä Jussi-palkintoa.

Jussit ovat tärkeimpiä palkintoja, jotka annetaan suomalaisille elokuville. Tyhjiö sai parhaan elokuvan, äänityksen ja leikkauksen Jussit. Sen ohjaaja Aleksi Salmenperä sai parhaan ohjauksen Jussin.

Tyhjiö on komedia kirjailijasta, joka ei pysty kirjoittamaan. Tyhjiö-elokuvaa tehtiin neljän vuoden ajan. Siihen käytettiin hyvin vähän rahaa. Yleensä elokuvat maksavat miljoonia euroja.

Yleisön mielestä paras elokuva oli Veljeni vartija. Se kertoo Cheekistä.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)