Tarinoita rockin naisista

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Paul Natkin / Yle Kuvapalvelu
Uutinen julkaistu: 24.03.2021

Suzi Quatro, Joan Jett and the Blackhearts ja The Go-Go’s ovat merkittäviä laulajia, lauluntekijöitä ja yhtyeitä rockin historiassa.

Yle Areenassa on suoratoistona kolme dokumenttielokuvaa. Elokuvien pääosissa nähdään rockin historian merkittäviä naisia.

Yhdysvaltalaiset Suzi Quatro, Joan Jett ja The Go-Go’s -yhtye kuuluvat merkittäviin tekijöihin rockin historiassa. Näistä kolmesta voi nähdä kiinnostavat dokumenttielokuvat Yle Areenassa.

Suzi Quatro oli monien esikuva. Hän oli myös ensimmäisiä naisia, jotka soittivat oikeaa rockia jo 1970-luvun alussa. Monet muistavat Suzi Quatron basson ja nahkapuvun.

Joan Jett ja The Go-Go’s seurasivat Quatron jäljissä. The Go-Go’s oli ensimmäinen tyttöyhtye, joka teki itse omat biisinsä ja nousi Yhdysvaltojen albumilistan ykköseksi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)