Tangokuningatar tulee Tampereelta

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.07.2016

Uusi tangokuningatar on 23-vuotias tamperelainen Erika Vikman.

Kuningatar valittiin lauantai-iltana Seinäjoen Tangomarkkinoilla. Vikman oli kisan ennakkosuosikki. Myös yleisö äänesti hänet parhaaksi.

– Tämä on unta. Nipistä, Vikman sanoi, kun kisa ratkesi.

– Tämä on aivan huikeaa. Tämä on juuri sitä, mitä haluan, kuningatar jatkoi.

Vikman sanoi, että hän ei laula tangoja perinteisellä tavalla. Hän laulaa omana itsenään ja tavalla, joka sopii hänen äänelleen.

– Se voi olla virkistävää, koska paljon on tangolaulajia, jotka laulavat tietyllä tangoäänellä.

Toisena etunaan Vikman pitää nuorekkuutta.

Loppukilpailussa laulajat esittivät tangosovituksia Juice Leskisen lauluista. Vikman lauloi kappaleen ”Rakkauden haudalla”.

– Kasvoin kodissa, jossa toinen vanhempi kuunteli vain Juicea. Toinen kuunteli vain tangoa. Tämä oli minulle hyvä kierros, Vikman kertoi.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)