Syksyn sävel oli koko kansan suosikki

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: MTV3
Uutinen julkaistu: 28.08.2012

Syksyllä muistellaan Syksyn säveltä.

Syksyn sävel -laulukilpailu järjestettiin vuosina 1968–2001. Kyseessä oli todellinen koko kansan suosikkiohjelma, sillä sen katsojamäärät olivat miljoonia. Kilpailun voittajaa äänestettiin postikortilla ja jännitettiin viikkokaupalla.

Syksyn sävel -retro vie katsojat ajassa taaksepäin. Nyt käsitellään vuosia 1982–2001. Sarjassa nähdään sekä kilpailun menestyjiä että niitä vähemmän tunnettuja esityksiä. Esityksissä erityisen silmiin pistävää on tietysti ajan muoti: ihanat ja kauheat olkatoppaukset, kampaukset ja esiintymisasut.

Sarjan juontaja Tanja Huutonen sanoo, että katsojat suorastaan vaativat näkevänsä näitten vuosikymmenten esityksiä. – Näille uusinnoille on tilaus. Meillä suomalaisilla on kova nostalgian eli menneen ajan kaipuu. Sarjan jokaisessa jaksossa nähdään lisäksi vanhoja mainoksia.

Syksyn sävel -retro MTV3-kanavalla lauantaisin kello 20. Sarja alkaa 1.9.

Kuuntele juttu

2 kommenttia artikkeliin ”Syksyn sävel oli koko kansan suosikki”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste