Sydänten prinsessan tarina valkokankaalla

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Caught in Flight Films Ltd
Uutinen julkaistu: 19.11.2013

Diana Spencer tunnetaan ”sydänten prinsessana”. Naomi Watts esittää Dianaa uskottavasti elokuvassa.

Diana muistetaan erityisesti hänen satuhäistään prinssi Charlesin kanssa vuonna 1981. Pariskunta erosi pitkän kohun jälkeen virallisesti vuonna 1996. Diana sai surmansa auto-onnettomuudessa jo seuraavana vuonna.

Oliver Hirschbiegelin elokuva Diana käy läpi prinsessan kahta viimeistä elinvuotta. Elokuvaa mainostetaan tositapahtumiin perustuvaksi. Englannin hovin edustaja on syyttänyt valheeksi elokuvan väitettä, että Dianalla ja pakistanilaisella sydänkirurgilla Hasnat Khanilla oli suhde. Virallisesti Dianan viimeisenä rakkautena pidetään miljonääri Dodi al Fayedia.

Elokuva ei ole erityisen onnistunut. Naomi Watts Dianan roolissa on sen sijaan hyvä.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste