Seesam-palkinto Tapani Baggelle

Teksti: Anni Reilä
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.10.2021

Vuoden 2021 Seesam-palkinnon saaja on valittu. Seesam-palkinnon sai hämeenlinnalainen kirjailija Tapani Bagge. Selkokirjatyöryhmän puheenjohtaja Marjo Heiskanen luovutti palkinnon Baggelle Selkokirjamessuilla.

Bagge sai palkinnon, koska hän on kirjoittanut monta hyvää selkokirjaa viime vuosina. Baggen kirjat ovat vauhdikkaita, mutta niissä on myös lämpöä ja viisautta. Siksi selkokirjatyöryhmä halusi antaa palkinnon juuri Baggelle. Hän on kirjoittanut selkokielellä kirjat Alligaattori, Polttava rakkaus, Marskin keppi ja Jäätävää kyytiä. Tänä vuonna julkaistaan hänen viides selkokirjansa Tuhon torni.

– Palkinnon saaminen on hienoa. Olen ollut itse selkokirjatyöryhmässä vuosia sitten. Silloin lupasin, että joskus vielä kirjoitan selkokirjoja itsekin. Nyt olen sitten lunastanut lupauksen, Bagge sanoi.

Bagge aikoo jatkaa selkokirjojen kirjoittamista. Tällä hetkellä hänellä on jo työn alla seuraava seikkailu.

Selkokirjatyöryhmä myöntää Seesam-palkinnon joka toinen vuosi. Palkinnon saa kirjailija, kustantaja, kääntäjä, kuvittaja tai tutkija, joka on edistänyt selkokirjallisuuden asemaa Suomessa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)