Bagge sai palkinnon, koska hän on kirjoittanut monta hyvää selkokirjaa viime vuosina. Baggen kirjat ovat vauhdikkaita, mutta niissä on myös lämpöä ja viisautta. Siksi selkokirjatyöryhmä halusi antaa palkinnon juuri Baggelle. Hän on kirjoittanut selkokielellä kirjat Alligaattori, Polttava rakkaus, Marskin keppi ja Jäätävää kyytiä. Tänä vuonna julkaistaan hänen viides selkokirjansa Tuhon torni.
– Palkinnon saaminen on hienoa. Olen ollut itse selkokirjatyöryhmässä vuosia sitten. Silloin lupasin, että joskus vielä kirjoitan selkokirjoja itsekin. Nyt olen sitten lunastanut lupauksen, Bagge sanoi.
Bagge aikoo jatkaa selkokirjojen kirjoittamista. Tällä hetkellä hänellä on jo työn alla seuraava seikkailu.
Selkokirjatyöryhmä myöntää Seesam-palkinnon joka toinen vuosi. Palkinnon saa kirjailija, kustantaja, kääntäjä, kuvittaja tai tutkija, joka on edistänyt selkokirjallisuuden asemaa Suomessa.
