Suomen suosituin päivittäinen tv-sarja Salatut elämät eli Salkkarit siirtyy valkokankaalle. Nightmare – painajainen merellä on muodikas jännityselokuva.
Elokuvan kaksi päivää ja yhden yön kestävä tarina sijoittuu suljettuun tilaan, risteilyalukselle. Kuvaukset tehtiin kesäkuussa risteilyalus Princess Marialla.
Salkkari-elokuva on siitä harvinainen tapaus, että se on ensimmäinen kotimaisesta tv-sarjasta tehty teatterielokuva.
– Tästä pyrittiin tekemään paras mahdollinen, tunteisiin vetoava sekä hauska viihde-elokuva, MTV3:n draamapäällikkö Sarita Harma sanoo.
Ohjaaja Marko Äijön mukaan elokuva on tarkoitettu varhais- nuorisolle. Elokuvassa sivutaan tv-sarjan tapahtumia. Sen voi kuitenkin katsoa, vaikka ei sarjaa säännöllisesti seuraisikaan.
– Salkkareita kastovat eniten 10–24-vuotiaat sekä ikäihmiset. Elokuvan henkilöhahmot ovat samoja kuin tv-sarjassa. Hahmojen henkilöhistoriaan tulee lisävalaistusta. Tv-sarjan vanhemmat näyttelijät eivät ole mukana elokuvassa.
Nightmare – painajainen merellä ensi-ilta 5.12. Elokuvan ikäraja on 12 vuotta. Täysi-ikäisen seurassa 9 vuotta.

hei matias