Rock and rollin isähahmo Suomeen

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.10.2013

Chuck Berryä pidetään rockmusiikin keksijänä. Ikämiessarjan kitaristi, lauluntekijä ja laulaja saapuu Suomeen.

Berryn tunnetuimpia kappaleita ovat rockin kivijalat Rock and Roll Music ja Johnny B. Goode. Berryn tavaramerkkejä ovat hänen kitaransoittonsa ja lavaliikehdintänsä. Berryn lavaliikehdintää kutsutaan ankkakävelyksi.

Berry kuuluu maailman tunnetuimpien rocklegendojen joukkoon. Hän on toiminut esikuvana esimerkiksi The Beatlesille ja The Rolling Stonesille.

Berry on esiintynyt Suomessa aiemmin kuudesti. Tämänkertainen Euroopan-kiertue on luultavasti hänen viimeisensä. Berry esiintyy Helsingissä 23.10. ja Oulussa 25.10.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Rock and rollin isähahmo Suomeen”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste