Popeda on ollut tien päällä jo 35 vuotta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Harri Hinkka
Uutinen julkaistu: 08.10.2013

Popeda on kaikkien aikojen kovimpia suomalaisia rock-yhtyeitä.

Popeda täyttää tänä vuonna jo 35 vuotta. Popedasta tulee monille ensimmäisenä mieleen karismaattinen laulaja Pate Mustajärvi. 57-vuotias Mustajärvi on yhtyeen ainoa alkuperäisjäsen. Myös basisti Jyrki Melartin ja kitaristi ja säveltäjä Costello Hautamäki ovat olleet mukana pitkään.

Popeda on julkaissut 19 albumia, useita konsertti- levyjä ja kokoelmia. Marraskuussa yhtyeeltä julkaistaan kuuden cd-levyn Museorekisterissä-boksi. Yhtye esiintyy juhlakiertueellaan ensimmäistä kertaa myös konserttisaleihin. – Ei meistä salonkikelpoista yhtyettä kuitenkaan saa. Nämä konsertit ovat hieno tapa juhlistaa yhtyeen uraa. 35 vuoteen on mahtunut paljon tapahtumia, Pate Mustajärvi sanoo.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste