Pohjoisen kiharapäinen pop-laulaja

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Kati Leinonen
Uutinen julkaistu: 11.05.2016

Jukka Takalon laulut ovat kantaaottavia ja vallattomia. Suomen kuningas -levy todistaa, että nuoruus on ikuista.

Laulaja ja lauluntekijä Jukka Takalo asuu Oulun pohjoispuolella Haukiputaalla. Hän palasi perheensä kanssa Etelä-Suomesta takaisin synnyinseudulleen kymmenisen vuotta sitten.

Takalon mukaan muutto oli oikea ratkaisu. Kaikki ovat onnellisia, ja uusia lauluja syntyy tasaiseen tahtiin. Oman soolouransa lisäksi Takalo tekee lastenmusiikkia Soiva siili -yhtyeessä.

Suomen kuningas soi tuttua Suomi-rockia. Laulut muistuttavat paikoitellen Takalon entisen yhtyeen, Aknestikin kappaleita. Takalo sanoo, että uudet kappaleet ovat lauluiksi puristettua elämää.

– Halusin tehdä rehellisiä biisejä, sellaisia perinteisiä rokkilauluja. Suomenkielistä tunteellista musiikkia. Halusin myös, että levyn laulut ovat myönteisiä. Viime syksynä netin vihapuhe alkoi ahdistaa.

Koko perheen tapahtuma Maakinen Martinniemi -tapahtuma lauantaina 11.6. Haukiputaalla. Mukana myös Jukka Takalo.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste