Laulaja ja lauluntekijä Jukka Takalo asuu Oulun pohjoispuolella Haukiputaalla. Hän palasi perheensä kanssa Etelä-Suomesta takaisin synnyinseudulleen kymmenisen vuotta sitten.
Takalon mukaan muutto oli oikea ratkaisu. Kaikki ovat onnellisia, ja uusia lauluja syntyy tasaiseen tahtiin. Oman soolouransa lisäksi Takalo tekee lastenmusiikkia Soiva siili -yhtyeessä.
Suomen kuningas soi tuttua Suomi-rockia. Laulut muistuttavat paikoitellen Takalon entisen yhtyeen, Aknestikin kappaleita. Takalo sanoo, että uudet kappaleet ovat lauluiksi puristettua elämää.
– Halusin tehdä rehellisiä biisejä, sellaisia perinteisiä rokkilauluja. Suomenkielistä tunteellista musiikkia. Halusin myös, että levyn laulut ovat myönteisiä. Viime syksynä netin vihapuhe alkoi ahdistaa.
Koko perheen tapahtuma Maakinen Martinniemi -tapahtuma lauantaina 11.6. Haukiputaalla. Mukana myös Jukka Takalo.
