Pirkka-Pekka Petelius keskittyy nyt musiikkiin

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.11.2015

Pirkka-Pekka Petelius on tunnetuimpia suomalaisia näyttelijöitä. Hän nousi suureen suosioon 1980-luvulla Velipuolikuu-sarjassa.

Velipuolikuusta muistetaan kappale Muistan sua Elaine. Se on myös Peteliuksen tunnetuin levytys. Petelius on nyt palannut musiikin pariin. Edellisestä levystä on kulunut 13 vuotta.

Peteliuksen Irti-levy julkaistiin marraskuun puolivälissä. Levyltä löytyy radiohitti Unelmat ja haaveet. Siinä PPP kertoo omasta elämästään ja historiastaan harvinaisen avoimesti.

– Laulu kertoo siitä, että koskaan ei ole liian myöhäistä.

– Nyt oli oikea aika julkaista uutta musiikkia. Halusin katsoa, minkälaista tarjottavaa minulla on tällä elämänkokemuksellani. Tein paljon sanoituksia. Ja ne kaikki sanat kertoivat minusta itsestäni.

Petelius aikoo keskittyä lähitulevaisuudessa musiikkiin. Hän lähtee konserttisalikiertueelle ensi keväänä. Petelius kiertää konserttisaleja yhdessä sami Pitkämön orkesterin kanssa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)